hirdetés

A kutyasétáltatás 4 csodás hatása a szervezetre: nem csak az erőnlétre hat különösen pozitívan

Ferenczi Deborah, 2022. május 25 - Képek: Getty Images Hungary

A kutyáknak rendszeres testmozgásra van szükségük ahhoz, hogy hosszú és egészséges életet élhessenek. De nem csak ők profitálnak belőle. Az alábbiakban a kutyasétáltatás előnyeit gyűjtöttük össze: nem csak a fizikai erőnlétedre hat pozitívan.

hirdetés

Fontos tudni, hogy a napi séták nem csupán nagyszerű módjai annak, hogy átmozgasd az ebedet, te is profitálhatsz belőlük. Íme négy szuper jótékony hatása a kutyasétáltatásnak.

1. A kutyasétáltatás előnyei: növeled a fizikai erőnlétedet

Nem titok, hogy ha rendszeresen edzel, sokkal fittebb leszel. Ennek pedig tökéletes módja az, hogy a kutyáddal együtt mozogsz. A séta fantasztikus, kevésbé megterhelő tevékenység, amelyet bárhol végezhetsz. Ez a mozgásforma erősíti az izmokat, a csontokat és az ízületeket. Amennyiben pedig már jól bírod a rövidebb távokat, fokozatosan növelheted azokat, így folyamatosan tudsz fejlődni, és kedvencednek is kielégíted a mozgásigényét. Amennyiben pedig már az egészen hosszú túrák is gond nélkül sikerülnek, érdemes lehet akár még intenzívebb mozgást választani, mint például a futás vagy a lassú kocogás.

2. Jobb mentális egészség

Nem véletlen, hogy oly sok eb válik segítő kutyává a veteránok és a poszttraumás stresszel élők számára. Ennek az oka többek között az, hogy már csak önmagában a kutyasétáltatás javíthatja a hangulatot, valamint csökkentheti a depresszió és a szorongás tüneteit. A legújabb kutatások eredményei arra a következtetésre jutottak, hogy a kutyával töltött idő csökkentheti a stresszhormon termelését is. A depresszióval küszködők életét a kutyatartás teljesen megváltoztathatja. Ugyanis míg alapvetően nehezen veszi magát a beteg arra, hogy kimozduljon otthonról, a kutya miatt ez számára kötelesség. Így nemcsak kilép a komfortzónájából, hanem mozog is, a rendszeres testmozgás pedig erős antidepresszáns hatásokkal bír. A fizikai aktivitás endorfinokat szabadít fel az agyban, amelyek energiával töltenek fel és pozitív érzéseket keltenek. Ezenkívül a mindennapos kutyasétáltatás elvonja a figyelmet a negatív gondolatokról.

3. Jobb alvás

Rosszul alszol? Szintén kiváló megoldás lehet kedvenced rendszeres sétáltatása. Ugyanis tanulmányok kimutatták, hogy a rendszeres testmozgás javítja az alvás mennyiségét és minőségét. A felnőtt embereknek 7-9 óra alvásra van szükségük éjszakánként, de a Centers for Disease Control and Prevention (CDC) legújabb tanulmánya szerint 3 felnőttből 1 nem alszik eleget. Az alváshiány nagyobb kockázattal jár olyan problémák kialakulásában, mint az elhízás, a cukorbetegség és a magas vérnyomás. Ezenkívül az alváshiány negatívan befolyásolhatja a mentális egészséget is. Ha nem alszol, ingerlékenyebb és feszültebb leszel. Érdemes ilyenkor kutyáddal elmenni az esti lefekvés előtt sétálni, akkor le fogod magad annyira fárasztani, hogy jól aludj az éjszaka folyamán. Mivel még az enyhe fizikai aktivitás is átmenetileg megemeli a vérnyomást és a testhőmérsékletet, továbbá serkenti az idegrendszert, így nem érdemes közvetlen alvás előtt sétálnod, hanem inkább pár órával előtte.

4. A szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkentése

A napi mozgás nemcsak a csont- és izomrendszered tartja csúcsteljesítményen, a szív- és érrendszer egészségének megőrzésében is segít. Csökkenti a vérnyomást és a nyugalmi pulzusszámot, a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. A szakemberek azt javasolják, hogy a felnőttek hetente legalább 150 perc mérsékelt fizikai aktivitást végezzenek. Ez napi több mint 20 perc edzést jelent számodra.  Gondolj csak bele abba, hogy egy kutyasétáltatás általában hosszabb folyamat ennél, így abban az esetben, ha minden nap leviszed a kedvencedet akárcsak egy fél órára is sétálni, akkor jelentősen csökkentheted az ilyesfajta betegségek kialakulásának kockázatát.

Kövess minket a közösségi oldalainkon is!
hirdetés
Webshop
További cikkeink

Keresés az oldalon