hirdetés

Rendhagyó kampányfilm készült a kutyák örökbefogadásának népszerűsítésére

László Enikő, 2021. október 30 - Forrás: The Soup Filmmakers Collective és a Visage Models

Roomies címmel debütált a napokban a The Soup Filmmakers Collective és a Visage Models közös produkciója, amely ezúttal egy rendhagyó megközelítésből hívja fel a figyelmet a kutyák és gazdáik különleges kötelékére. A rövidfilm a Fogadj Örökbe Alapítvány számára készült és elsősorban a fiatal célközönséget kívánja megszólítani, a kutya-örökbefogadást népszerűsíteni.

hirdetés

A Fogadj Örökbe Alapítvány évek óta azon dolgozik, hogy árva, többnyire nehéz körülményekből mentett kutyák és macskák számára találjon szerető gazdákat. A The Soup Filmmakers Collective alkotópárosa, Lőrincz Nándor és Nagy Bálint, Lőrincz Tamással kiegészülve egy olyan kisfilm megalkotásával kívánta segíteni az alapítvány munkáját, amely elrugaszkodva a megszokott társadalmi célú hirdetések hangulatától, ezúttal egy egészen új perspektívából mutatja be a kutyák pótolhatatlan szerepét gazdáik életében. A Roomies című kisfilm műfaját tekintve a fashion filmek gesztusait használja, miközben valódi célja a kutya-örökbefogadás népszerűsítése.

A kutyatartás életérzés

„A kutyatartás nemcsak életstílus, hanem egy irigylésre méltó életérzés is. Ezt az üzenetet szerettük volna bemutatni egy olyan képivilágú és hangulatú kisfilmmel, amelynek célja, hogy nézője gazdává akarjon válni. Filmünkben négy különböző gazdit mutatunk be, mind különleges egyéniségek, különböző mindennapokat élnek.” – mondta el Lőrincz Nándor. „A kamera egy csodáló tekintettel figyeli ezt a négy szereplőt, a snitteket pedig végigkíséri egy belső monológ, amely olyan hangvételű, mintha egy szerelmes férfi mesélne a kedveséről. A film egy pontján azonban megértjük, hogy eddig nem egy szimpla mesélőt és nem is egy szerelmes férfit hallgattunk, hanem egy kutyát. A Roomies képsorai a kutyák csodáló, feltételek nélkül szerető tekintetét idézik meg. Azt az érzést, amit csakis egy gazdi élhet meg.” – mondta el Nagy Bálint.

Az alkotócsapat. /Fotó: The Soup Filmmakers Collective

Az alkotók mindamellett, hogy fontosnak tartják a felelős kutyatartás alapelveit, szerették volna megcáfolni azt a tévhitet, miszerint a kutyatartás túl sok kompromisszummal vagy lemondással jár. A Roomies a kutyák és gazdáik sokszínű mindennapjait és különleges kapcsolatait kívánja bemutatni. Azt, hogy mennyit adhat kutyának és gazdájának a közös élet.

„A rövidfilmmel az a célunk, hogy olyanoknak is felhívjuk a figyelmét a kutyatartás és a kutya-örökbefogadás szépségeire, akik maguktól nem feltétlenül gondolkodnának el rajta. Megmutatni a kutyával való együttlétezés coolságát. Megfogni ezt az életérzést úgy, ahogy társadalmi célú reklámfilmekben nem szokás. Bízunk abban, hogy ezzel nem csak a segítők és kutyavállalók táborát tudjuk hosszútávon növelni, hanem magát a kutyatartást is sikerül egy új, izgalmasabb, különlegesebb, a nézők számára vonzóbb köntösbe bújtatnunk.” – mondta el Egyházy Edina a film kommunikációjáért felelős kampány manager.

A kisfilm ide kattintva is megtekinthető.

(Képek: Getty Images Hungary, The Soup Filmmakers Collective és a Visage Models)

Kövess minket a közösségi oldalainkon is!
hirdetés
Webshop
További cikkeink

Keresés az oldalon